søndag 26. april 2009

Tur & kos




Idag hart vi gått lang tur og kost oss i hagen med is!
En liten tur innom den 
lokale blomsterhandleren har vi også funnet tid til!
Der fant jeg såklart noen fine ting!

Bildet her er fra en liten krok i hagen hvor støresøster har fått lekestue! Den skal beises i mørk farge ute (tror jeg... det står mellom hvitmaling eller mørk beis) Og inne skal vi male den i hvit og rosa... såklart!
           
Dette bildet er fra turen idag.                 Utsikt mot "Daumansholmen" på Flekkerøy.









Denne fant jeg på den lokale blomsterbutikken! En skikkelig "gammeldags fransk" blomsterpotte som jeg puttet en rosa Calla i! Jeg er ganske lei av Orkide, så jeg synes denne var litt søt og fin!



Drivhuset jobbes det masse med enda! Han (min mann) har fått laget en ramme til sålen samt fylt denne med isopor og amering! I morgen skal han støpe gulvet! Han har også lagt inn to avløp.  Jeg løper rundt å knipser bilder, så det kommer snart;)

!mai helga kommer svigerfar og hjelper med å setteopp selve drivhuset....... Så da er vi igang! JIPPI!!!!!!!!!!!


5 kommentarer:

  1. ØØØYYY!!! Du har jo fått deg blogg??!!! Og så har du ikke sagt noe??!!!! Jøsses så kult. Du, ærlig talt, du kan ikke ha sånn drivhus.. det er møøøøe finere enn mitt. Nå må jeg komme til deg å drikke vin der inne hele tiden jo!!

    Jeg legger deg til i listen min på TurboLotte og på Vågsbygd Hagegale. :-)

    SvarSlett
  2. Hei til deg fra en felles Vågsbygd Hagegale dame:-) Håper jeg får gleden av å treffe deg snart (kanskje hos Charlotte) og ikke minst håper jeg å få se drivhuset ditt når det kommer opp. Noe så lekkert!!!!!

    SvarSlett
  3. Hei hei! Er jo helt ny da!
    Ellers satser vi på at drivhuset skal stå klart til helgen! Men min mann er litt skeptisk!
    Men det er jo lov å håpe;) Så da er det bare å komme, for vin er det jo alltid tid til!!!!!

    SvarSlett
  4. Jeg blir også gjerne med til det uforskammet lekre drivhuset. Men som sjåfør, så jeg er sikker på at disse to andre kommer seg hjem igjen. (Egentlig fordi kroppen min ikke liker alkohol.)
    ;-)
    Og så skal jeg sitte helt rolig (særlig...) i en krok og sukke misunnelig, siden drivhus ikke er aktuelt i min hage...
    Velkommen i gjengen!

    SvarSlett
  5. Da satser vi på at du kommer på tirsdag kl 19? Kanskje vi kan ha neste møte hos deg i drivhuset? 1 mnd burde han jo ha klart å få det opp?

    SvarSlett