mandag 22. mars 2010

Kjøkken

Jeg vil har nytt kjøkken!!!!

Vi pussetopp vårt gamle (som var sånn ca 25år gammelt) for 6 år siden! Ikke særlig smarte gikk vi bare til første og beste, noe som viste seg å være en STOR tabbe! Kjøknet ble levert 1 mnd etter avtalt tid, men det gadd de ikke å gi beskjed om! Så når avtalt leverings dag kom og ingen kom, ringte jeg....... Da var svarte ; Å , har du ikke fått beskjed?????? Nei, tenk det har jeg ikke, for da hadde jeg jo ikke revet ut det gamle til denne datoen!!!!!
Benkeplatene var kuttet helt feil (så de tok enda 2-3 uker) , men sånn er det bare fikk jeg beskjed om av daglig leder som prøvde å prakke på meg helt feil hvitevarer! Joda, for komfyr og den keramisktoppen var ikke den jeg hadde bestilt (men det ville de ikke høre på før jeg ringte hovedkontoret!).......

Nå 6 år etter har kjøknet begynt å dette fra hverandre....... under komfyren har skuffen sprukket, rundt oppvaskmaskinen har det svellet og flasset av maling og litt her og der har malingen forsvunnet. Jeg klagde, men fikk kjapt svar på mail om at vi hadde åpnet oppvaskamskinen for mange ganger mens den stod på og dermed hadde dampen "tatt" resten av innredningen. Også var det for dårlig vedlikehold........ hmmmmmm!?
Mine foreldre har ett kjøkken fra Vårt kjøkken (vårt er ikke derfra!), detter kjøknet har de hatt i 20-25 år, dette er like fint som når de kjøpte det! Men etter 6 år er vårt i bemerkeligsverdig dårlig stand! Jeg sendte svar til levradøren i byen og lurte på om de kunne komme å se på kjøknet vårt ( og vedlikeholdet!)..... Men det var ikke akktuelt og saken annså de som ferdigbehandlet!

Jeg må ærlig innrømme at jeg ble litt fornærmet når de sier at mitt kjøkken er dårlig vedlikeholdt! Jeg vasker som alle andre+ litt til og holder det rent (det er jo ett hvit kjøkken så det krever jo litt rengjøring!!!!) Å komme å si at vi åpner oppvaskmaskinen for mye mens den er igang er jo også ganske latterlig!

De kunne ha kommet og sett, dermed hadde de også visst at ; oi, dette må vi fikse. Gitt oss 6 nye fronter og sagt beklager...... case solved! Alle fornøyde! men nei! Sigdal kjøkken suger og det er bare sånn det er!



1 kommentar:

  1. Ja Vårt Kjøkken, var veldig god kvalitet. Bare se Titti sitt. De har hatt det nå i over 10 år tror jeg? Noe sånt. Men det er jo like fint. Ikke en skramme.
    Mitt kjøkken er jo ikke så gammelt da, men ingen problemer der heller.
    Men VK er nå lagt ned desverre. men i følge min x-kjøkkenmann her hjemme så sier han at Sørlandskjøkken er veldig ok. Eller Strai.

    SvarSlett