onsdag 13. januar 2010

✗ALARM✗



















Alarmen går..... Jeg tenker fly? Lytt til radio.... sprengning????
Hva er det den alarmen egentlig alamerer???? Jeg har faktisk ingen aning! 
Aldri har jeg hørt forskjell på disse forferdelige hylene som skriker i luften sånn ca 2 ganger i året? Så idag gikk en eller annen alarm, det kan ikke ha vært ; lytt til radio for det gjorde jeg, men der sa de ingenting (ihvertfall ikke på den kanalen jeg hørte på) 
Så da må det være denne flyalarmen...... Ok, greit. De tester disse alamene for å se om de virker i tilfelle det skulle være behov for å bruke dem. Det er da en tanke streifer meg;Hvis vi plutselig skulle få behov for alarmen, er det ikke da også greit å ha tilfluktsrom som folk og fe kan løpe til???? 
Her i "bygda" fungerer tilfluktsrommet som ett lager for skolen.... Det inneholder alt fra stoler uten sete, pulter uten ben, bøker som ikke lengre er i planen og støv fra 1930 tallet, papp som vaktmester ikke har fått kvittet seg med enda + en masse annet ...... Hadde en binders søkt tilflukt der så hadde det vært trangt..... Hvor skal da alle disse menneskene som bor her rømme når en av disse alarmene begynner for alvor!?

 Kanskje vi heller burde teste tilfluktsrommene? 

2 kommentarer:

  1. Veldig sant!!! Trodde det var obligatorisk å holde disse rommene helt tomme jeg??? Men tenker det er ganske mange slike rom som blir brukt til det du sier. Jepp, teste rommene ja.

    SvarSlett