tirsdag 4. august 2009

Gass


Så har jeg endelig fått mine 4 gassplater og to keramisk plater!  Før hadde jeg 4 keramiske, men svigermor satt barnevakt og mistet noe på platen så den knuste!!!!!!
Da ville jeg så klart ha gass! Så en kar fra rørlegger firmaet Egeland, kom og la metervis med rør og poff (kankskje feil ordvalg når vi her snakker om gass???? ) så hadde jeg det klart!!!!                                                                          Tok ikke lange tiden!!!!! 1-2 timer! Jeg er kjempe fornøyd!                                                              Merket er Husqvarna modell er  QHC 9580 A  Nå er dette to forskjellige deler (en med gass og en keramisk ) den keramiske toppen er av modell QHC 9520 A  Denne kan også fåes med induksjon, men jeg valgte vanlig så slipper jeg å ha masse forskjellige gryter!! Det hele ble kjøpt hos Designa Kjøkken
Nå har jeg reklamert masse her;) 

Hagen ja, joda den er der ute enda! Å drivhuset overlevde både stormen og regnet! Jeg var litt nervøs når jeg så at døren hadde greid å åpne seg! Ut i stormen bar det og lukke og "låse" døren med stoler! Rart ikke dette drivhuset kommer med en form for lås????? 
Uansett så vokser ting som bare det der inne! Oliventreet som har stått ute en stund, men måtte inn i uværet, har blitt så stort at jeg må plante det om! Da fikk jeg tips av ei venninne om å plante det i gjødseljord som man kan kjøpe på den "lokale blomsterhandeleren" 3 sekker for 100!  Hun hadde gjort det i våres og nå stod oliventreet i blomst!!!!!! Vel vi vet ikke om det vil komme noen oliven, men prøve må vi! 


Her er ett drivhus som IKKE  overlevde en storm!

Bildet er lånt fra nettet!




1 kommentar:

  1. ÅÅh fantastisk med gass ja!! Himmel og hav. Skjønner ikke at jeg ikke insisterte mer på det når vi gjorde om kjøkkenet. Men hun dama som var der mente bastant at det var bedre med induksjon.. men NEI kan ikke sammenlignes.

    Godt at drivhuset sto. Tuddeluuu!

    SvarSlett