torsdag 13. august 2009

gutteleker & jenteleker


Hva er egentlig en helsestasjon og helsesøsters oppgave/jobb??? Har man som foreldre opplysningsplikt til dem? Og har de rett til å kritisere hvis man ikke gjør ting 100% som de ønsker? 

Jeg var på 2 årskontroll med lillebror i går! Dette gikk ikke helt helsesøsters vei for å si det sånn! Tror ikke jeg var der inne mer enn 2 min. før jeg merket at jeg kokte i toppen! 
Grunnen til at jeg gikk på kontrollen var fordi jeg trodde at han muligens skulle ha en sprøyte!!
Det skulle han ikke, det var "bare" en samtale vi skulle på! 
Disse samtalene synes jeg er ganske merkelige. Det føles som om helsesøster er en dektektiv som skal finne mine dårlige kvaliteter som mor!  

Spørsmål,... leser du for sønnen din! jeg svarer ja! Hun forteller! For det er veeeeeldig viktig å finne en bok som er for GUTTER! IKKE jentebøker!  og sett deg ned, ta opp boken på første side, så leser du TYDELIG første ordet!....BiiiiiiiiiiiiiiiiL...... BRUM BRUM........ 

Å HERREGUD, for igjennom hodet mitt! Dama har klikka! 

Men det jeg reagerte mest på var at jeg måtte lese GUTTEBØKER! helt ærlig trodde jeg at det var politisk ukorrekt av helsesøster å si! Så jeg spurte henne hva hun mente med det!?( For min sønn leker med søs sine leker like mye, kanskje mer, enn hva han gjør med biler og "gutte" ting! ) Da fikk jeg tilbake at det var viktig å la gutter få være gutter og leker med ting som var NATURLIG for dem! ........ 

Da gikk døren opp og igjen! Takk for denne gang kjære helsestasjon!

2 kommentarer:

  1. Herreminnhatt!!! DET er det sykeste jeg har hørt. Kan det ha noe med noens relgion på øya? Eller er det bare idioti??

    Jeg blir SÅ provosert! Stakkars lillebror..

    Jeg skal ta med min lillegutt her en dag så kan de leke med rosa dukkevogner. Han ELSKER rosa dukkevogner, selv om han sier at det er jenteleker, så har han SÅ lyst til å leke med dem. Hi-hi!!!!

    SvarSlett
  2. http://blogg.stormberg.no/post/Fra-homorefs-til-homounnskyldning#id_c91890f0-233a-453f-8b08-af9a868cec89
    Halla Janne les denne.
    Cath.

    SvarSlett