tirsdag 18. august 2009

Makeup & gentleman




Jeg er makeup avhengig! Ikke noe å skjule det;)
Dette er sikkert totalt uinteresant for dere, men her kommer hva jeg bruker i løpet av en dag!

Rengjøring: Dermalogica  essential cleansing solution

Ansiktsvann: Matis lime blossom lotion

Skrubb: Agera (tror jeg den heter)

Maske: Veeeeldig dårlig på bruk av det! 

Øyenmakeupfjernar: Exuviance Rejuvenating treatment masque

Dagkrem: skin tech purifying cream eller exuviance eller en av Ole Henriksen

Nattkrem: Skin tech gel

Øyenkrem: matis

Primer ansikt: Prime time - bare minerals

Primer øye: Mac

Foundation tradisjonell: hvis jeg skal ut Diorskin sculpt

Foundation Minerals: I.D. minerals.

Farga dagkrem: Bruker ikke.

Dekkprodukt: glow eller id eller coastal scents

Laust pudder: Id

Fast pudder: Dior

Rouge fast: coastal scents eller trucco

Rouge krem: Bruker ikke

Highlighter/all-over: Dior eller id

Bronzer: Id eller estee lauder.

Mascara: Max factor eller dior skal kjøpe en av YSL men har ikke kommet meg avgårde for å få den enda!!!!

Mascara vannfast: L´oreal Double extension

Eyeliner/kajal:  ysl - sort eller mørk grå noen ganger brun

Eyeliner flytande/gel/krem: coastal scents

Øyenbrynsprodukt: Trucco og chanel

Øyenskygge fast: coastal scents, chanel og dior

Øyenskygge laus: id

Lipliner: ikke så fan av det! men tar det jeg finner her!

Leppestift: coastal scents og dior

Leppebalsam: mac

Gloss: coastal scents og dior

Dusjkrem: St. Trope eller en jeg kjøper på butikken!

Bodybutter/hudkrem: St. Trope eller Clean Ultimate..... har en del andre også, men favoritter nå!

Bodylotion: Dermalogica eller clean ultimate

Skrubb: St. trope

Shampo: Her er det kunne 2 som gjelder!!!! Alterna White Truffle Luxury Shampoo eller Simply Organic Everyday wash

Balsam: Samme merke som shampo

Stylingprodukt: Uff ja! igjen viktig! Elnett hårspray! (ett must!!) og bed head produkter!

Handkrem: Durance

Neglelakk: Mange forskjellige

Baselakk: Som over.


Topplakk: Som over.

Så til gentlemannen!

Det er noe som irriterer meg veeeeeeldig! Det er at nordmenn ikke vet hvordan de skal oppføre seg rundt en kvinne! Ridderligheten er forsvunnet! Men så hørte jeg! Ridderligheten er IKKE død, vi bare trenger den ikke mer!
JOOOOOOOOOOO det gjør vi!
 
Likestilling er bra! Men det er forskjell på lik lønn for samme arbeid og det å behandle en kvinne som "en av gutta"
Det er virkelig få ting en mann trenger å gjøre for å få en kvinne til å føle seg "spesiell" 
Følger du disse punktene under så kanskje du slipper å vente til "freddan" ;) 

1. Åpn døren og hold døren alltid for en dame! 
2. Introdusèr henne alltid for venner og bekjente!
3. Skru av telefonen ved bordet! 
4. Reis deg for eldre eller kvinner på bussen eller hvor det måtte oppstå en slik situasjon!
5.  Gi henne jakken din hvis hun fryser eller synes det er kaldt! 
6. Følg henne hjem! selv om det er langt fra deg!
7. Bær varene eller paraplyen!
8. Ta ut stolen og la henne sette seg først
9. Gå ytterst på fortauet
10. Pass på ordbruken!

Og en regel som gjelder alltid!

Always be polite 
Even if you don't like someone, there is no need to lower yourself to their level. Be polite and courteous; show that you're the better man.

2 kommentarer:

  1. JAaaaaaaaaaaaaaaaaa så enig så enig!!!!!
    Jeg prøver å si det til flere, at det beste sjekketrikset er å være gentleman!!

    SvarSlett
  2. Heeelt enig. Heldigvis er min kjære av dem som følger mange av reglene. Liker det når han holder døra, tar kåpen min og holder fram stolen når vi er ute og spiser:-)

    SvarSlett