søndag 10. mai 2009

I mitt vakre lille drivhus prøver jeg å fylle
det med blomster som jeg har prøvd i flere år men aldri fått til inne i huset! 


Bougainvillea er min store utfordring!
Jeg hadde en mormor som bodde på kanariøyen Lanzarote! Og der hadde hun verdens flotteste Bougainvillea! Jeg har prøvd i flere år å få en like fantastisk en, men må gi tapt hvert år! Den vil bare ikke uansett hvor mye jeg prøver! Men nå har jeg drivhus! Så nå skal jeg klare det! Ellers er det jo Oliventre og Clematis som er min greie! Og ROSER da! Det er jo ett must i hagen!  Her en link til "rosehimmelen!"



Så har jeg fått meg en god stol i drivhuset! Deilig å sitte der med en god kaffe og bok etter en arbeidsøkt! Lurer på om jeg skal male denne stolen hvit??? 
Jeg har kjøpt meg kjøkken som skal inn også! Ikke gift med en handyman for ingenting!!!!




Så har jeg fått meg en liten urte/grønnsakshage
Ikke så stor! Men jeg begynner i det små i år! Så tar jeg den helt ut etterhvert!
Her har jeg basillikum og gressløk! Aubergine, reddiker og gulerøtter! Samt noen Alpe jordbær! Lett blanding kan du si!

Denne boksen er det min mann som har laget! Med pleksiglass lokk! 












2 kommentarer:

  1. Å det er bare SÅ fint!!! Heldiggris.
    Ja Austinroser er et must. Har en haug av de snart. Har til og med en som heter Charlotte. Det må man jo ha. Ha-ha!!

    Ellers er skiltet kjøpt på Nille på Vågsbygd senter. Ligger rett ved siden av kassa litt bak.

    SvarSlett
  2. Det blir kjempekoselig i drivhuset ditt.
    Roser er vakre, og austinroser stillier i en klasse for seg :)
    Enig i at det er "rosehimmelen".

    SvarSlett